12.03. Смішне і комічне у творі. Проблематика повісті. Завдання. Дочитати повість «Тореадори з Васюківки» (до с.176)

13.03. Світ природи у творі. Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Характеристика улюбленого героя. Завдання. Охарактеризувати образ Яви Реня або Павлуші Завгороднього

19.03. УМР№3. Усний переказ епізодів повісті з докладним цитуванням авторського тексту. Завдання. Усно переказати епізод повісті В.Нестайка «Тореадори з Васюківки», докладно цитуючи авторський текст

20.03. Ярослав Стельмах. Основні відомості про письменника. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. Завдання. Ознайомитися із життєвим та творчим шляхом Я.Стельмаха. Прочитати повість (с.179-189)

02.04. Уява, фантазія і романтичність у житті сучасної людини. Реальні (звичайні) та пригодницькі події в повісті. Завдання. 1.Дочитати повість (с.189-193). 2.Виконати завд.5, с.193 (поділити зошит на дві колонки: у ліву записати деталі опису чудовиська, яке постало в уяві друзів, у праву – «тварини», яка пливла озером і була втіленням фантазій Василя Троша. Порівняти ці два описи)

03.04. Характеристика образів Сергія і Митька. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків. Завдання. Письмово охарактеризувати образ Сергія та Митька (користуйтеся пам’яткою «Послідовність характеристики літературного героя, с.236)

09.04. Урок виразного читання №2. Читання прозового уривка з повісті. Завдання. 1.Виразно прочитати вголос прозовий уривок із повісті Я.Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера», який вам найбільше сподобався. 2.Намалювати ілюстрацію до вибраного уривку.

10.04. Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку №9» - фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. Завдання. 1.Ознайомитися із біографією Лесі Ворониної (с.194-195). 2.Опрацювати рубрику «Сюжет» (с.195-196), визначення «сюжет» виписати у робочі зошити. 3.Прочитати І-ІІ розділи повісті (с.196-198)

16.04. Робота над змістом твору. Проблеми сміливості й боягузтва в повісті. Завдання. Прочитати Х-ХІV розділи повісті Лесі Ворониної «Таємне товариство боягузів…» (с.198-202). Подумати, у яких епізодах авторка порушує проблеми сміливості й боягузтва

17.04. Роль сім'ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. Завдання. 1.Прочитати ХVІ-ХХІV розділи повісті Лесі Ворониної «Таємне товариство боягузів…» (с.202-208). 2.Дати відповідь на запитання: «Які стосунки були між членами родини Клима Джури?»

23.04. Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя. Завдання. 1.Прочитати ХХХІІІ-ХХХV розділи повісті Лесі Ворониної «Таємне товариство боягузів…» (с.208-210). 2.Письмово охарактеризувати образ Клима (користуйтеся пам’яткою «Послідовність характеристики літературного героя, с.236)

24.04. Контрольна робота №5. Письмовий твір за творами В.Нестайка, Я.Стельмаха, Л.Ворониної. Завдання. Написати твір «Дитинство – чарівний світ пригод і романтики» за вивченими творами В.Нестайка «Тореадори з Васюківки», Я.Стельмаха «Митькозавр із Юрківки…», Л.Ворониної «Таємне товариство боягузів…» (на вибір)

Контрольний твір пишемо на окремому аркуші. Обсяг твору – 1-1,5 сторінки.

30.04. Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Л.Глібов. Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці «Щука». Завдання. 1.Ознайомитися із біографією Л.Глібова (с.216-217). 2. Визначення з теорії літератури виписати у робочі зошити (гумор, сатира, байка, алегорія, мораль, с.217-218). 3.Прочитати байку «Щука» (с.218-219)

07.05. «Муха і Бджола». Зневага до надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці «Жаба і Віл». Завдання. 1.Прочитати байки «Муха і Бджола», «Жаба і Віл» (с.220-222). 2.Виконати тестові завдання (письмово у робочих зошитах) за посиланням: wym-1588694024858

08.05. С.Руданський. Співомовки С.Руданського – унікальне явище у світовому письменстві. Показ кмітливості народу у співомовці «Добре торгувалось». Завдання. 1.Ознайомитися із біографією С.Руданського (с.223-224). 2. Визначення з теорії літератури виписати у робочі зошити (гумореска, співомовка, с.224). 3.Прочитати співомовку «Добре торгувалось» (с.225)

14.05. «Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору.Завдання.1.Прочитати співомовку «Запорожці у короля» (с.227). 2.Дати відповіді на запитання літературного диктанту «Так» чи «Ні» (записати у зошити питання та відповідь):

1. С.Руданський хворів на сухоти.

2. С.Руданський називав усі свої твори співомовками.

3. Гумореска – це невеликий віршований або прозовий твір з комічним сюжетом.

4. Чумак ходив по крамницях у співомовці "Добре торгувалось" у місті Ужгород.

5. Чумак шукав у крамницях срібло-злото.

6. Зайшовши до найбагатшої крамниці, у руках чумак тримав мазницю.

7. У співомовці «Добре торгувалось» автор засуджує сміх над іншими.

8. Описуючи зовнішність козаків у співомовці «Запорожці у короля», С.Руданський не зазначив про зброю.

9. Запорожцям, які приїхали до короля, було запропоновано зняти верхній одяг.

10. Господарі вирішили нагодувати козаків сметаною.

11. Козаки на перше запрошення ляхів до столу зреагували схвально.

12. Автор захоплюється запорожцями.

15.05. П.Глазовий. «Найважча роль», «Заморські гості», «Кухлик». Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. Завдання. 1.Ознайомитися із біографією П.Глазового (с.229-230). 2.Прочитати гуморески «Найважча роль» (с.231), «Заморські гості» (с.232), «Кухлик». 3.Вивчити напам’ять одну гумореску (на вибір)

Павло Глазовий

Кухлик

Дід приїхав із села, ходить по столиці.

Має гроші — не мина жодної крамниці.

Попросив він:

— Покажіть кухлик той, що з краю. —

Продавщиця:

— Что? Чево? Я нє понімаю.

— Кухлик, люба, покажіть, той, що збоку смужка.

— Да какой же кухлік здєсь, єслі ето кружка. —

Дід у руки кухлик взяв і нахмурив брови:

— На Вкраїні живете й не знаєте мови. —

Продавщиця теж була гостра та бідова.

— У мєня єсть свой язик, ні к чему мнє мова. —

І сказав їй мудрий дід:

— Цим пишатися не слід,

Бо якраз така біда в моєї корови:

Має, бідна, язика і не знає мови.

Підсумкову контрольну роботу за ІІ семестр виконуємо на окремому аркуші. Дату не пишемо. Записуємо назву роботи, номер завдання, варіант відповіді та відповідь. Завдання необхідно виконати до 21 травня

Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр

з української літератури

учня/учениці 6 класу

Іванівської ЗШ І-ІІ ступенів КЗ «Глинське НВО»

Прізвище та ім’я

1. Хто був ворогом Федька (В.Винниченко «Федько-халамидник»):

А) Толя;

Б) Сумління;

В) Спокій.

2. Поезія С.Чернілевського «Забула внучка в баби черевички» закликає:

А) бережіть батьків, не ображайте необачним словом;

Б) турбуйтеся про свої речі, не залишайте їх без нагляду;

В) любіть своїх рідних, бережіть стареньких.

3. Чому яяни не могли відчинити ворота (за твором Е.Андієвської «Казка про яян»):

А) Бо постійно сварилися й ображали один одного;

Б) Бо кожен говорив тільки про своє «я»;

В) Бо загубили ключ.

4. Яка роль гнома у поезії І.Жиленко «Гном у буфеті»?

А) Гном милує око;

Б) Гном оберігає дім та виховує декілька поколінь дітей;

В) Гном – улюблена іграшка дітей цієї сім’ї.

5. Яке лихо вчинив бугай Петька (В.Нестайко «Тореадори з Васюківки»):

А) Розбив сусідську огорожу;

Б) Загнав дачника на телеграфний стовп;

В) Зламав сторожовий курінь.

6. Чому Ява та Павлуша вирішили стати тореадорами (В.Нестайко «Тореадори з Васюківки»):

А) бо мріли обрати цю професію у майбутньому;

Б) бо мріяли, щоб їх показували по телевізору;

В) прочитали книгу про тореадорів.

7. Вкажіть назву твору та імена героїв, яким довелося прив’язати курку, щоб заманити страшного звіра, кинутися на страшну химеру та чергувати вночі біля озера:

А) Ява та Павлуша, Вс.Нестайко «Тореадори з Васюківки»;

Б) Сергій та Митько, Я.Стельмах «Митькозавр з Юрківки…»;

В) Пастушок, Е.Андієвська «Казка про яян».

8. Яку колекцію вчителька сказала зібрати школярам улітку (Я.Стельмах «Митькозавр з Юрківки…»):

А) комах;

Б) лікарських трав;

В) листя дерев.

9. Розвідниками потворних прибульців у творі Лесі Ворониної «Таємне Товариство боягузів…» вважалися:

А) блакитні мухи;

Б) невідомі комахи;

В) блакитні жаби.

10. У байці Л.Глібова «Щука» адвокатом Щуки на суді був(була):

А) Шкапа;

Б) Лисиця;

В) Осел.

11. Яку страву спочатку запропонував козакам польський король (С.Руданський «Запорожці у короля»)?

А) сметану;

Б) щільник меду;

В) юшку.

12. Алегорія – це:

А) повчальна частина байки;

Б) невеликий твір з комічним сюжетом, легкою, жартівливою тональністю;

В) образ, в якому все зображення має переносне значення; вираження ідеї в предметному образі, наприклад: лисиця – хитрість, осел – упертість.

21.05. УМР №4. Написання листа Л.Глібову, С.Руданському, П.Глазовому (на вибір). Завдання. Написати листа Л.Глібову, С.Руданському, П.Глазовому (на вибір).

Зразок листа Леонідові Глібову

Доброго дня, Леоніде Глібове!

Звертається до Вас звичайний читач. Леоніде Івановиче, я глибоко шаную Вашу творчість. Мені хотілося б подякувати Вам за твори «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл» та багато інших, адже Ваша творчість дуже близька мені. Особливо вражають алегоричні образи, в яких можна вгадати типових персонажів навіть із сучасного життя. Ви щиро вбачали у навколишньому світі суспільну нерівність, несправедливість і не могли примиритися з нею. Тому у кожного з Ваших байок відчувається засудження навколишньої дійсності. Леоніде Івановиче, Ви – справжній українець і борець, якому болять нещастя та негаразди рідної землі.

З повагою Ваш палкий шанувальник, учень 6 класу (прізвище та ім´я)

22.05. Контрольна робота №6 (тестові завдання). Гумористичні твори (творчість Л.Глібова, С.Руданського, П.Глазового)

Контрольну роботу виконуємо на окремому аркуші. Записуємо назву роботи, номер завдання, варіант відповіді та відповідь

1. Невеликий, здебільшого віршований повчально-гумористичний чи сатиричний твір з алегоричним змістом, в якому людське життя відтворюється або в образах тварин, рослин і речей, або зведене до простих і умовних стосунків – це:

А) байка;

Б) гумореска;

В) співомовка.

2. Алегорія – це:

А) повчальна частина байки;

Б) невеликий твір з комічним сюжетом, легкою, жартівливою тональністю;

В) образ, в якому все зображення має переносне значення; вираження ідеї в предметному образі, наприклад: лисиця – хитрість, осел – упертість.

3. Головна думка байки Л.Глібова «Жаба і Віл»:

А) треба слухатися порад старших і друзів;

Б) треба любити природу й не шкодити їй;

В) треба діяти відповідно до своїх здібностей та можливостей; не бути заздрісним.

4. У байці Л.Глібова «Щука» адвокатом Щуки на суді був(була):

А) Шкапа;

Б) Лисиця;

В) Осел.

5. У байці Л.Глібова «Муха і Бджола» що сталося б із Мухою, якби вона працювала, як Бджола:

А) змарніла б;

Б) збожеволіла б;

В) занедужала б.

6. Головна думка співомовки С.Руданського «Запорожці у короля»:

А) козаки дуже люблять поїсти;

Б) запорожці – кмітливі та дотепні, не дадуть над собою посміятися;

В) козаки дуже мудрі, передбачливі.

7. Яку страву спочатку запропонував козакам польський король (С.Руданський «Запорожці у короля»)?

А) сметану;

Б) щільник меду;

В) юшку.

8. Що продавали у десятій крамниці два купці (С.Руданський «Добре торгувалось»)?

А) срібло-злото;

Б) дьоготь;

В) дурнів.

9. У гуморесці П.Глазового «Найважча роль» синочок вчиться вже два роки:

А) у студії при театрі;

Б) в інституті культури;

В) в університеті мистецтв.

10. У гуморесці П.Глазового «Найважча роль» роль названо найважчою, бо:

А) необхідно було мати неабиякий талант для її виконання;

Б) малося на увазі, що хлопець необдарований;

В) по суті, вона була такою.

11. Художній засіб, використаний у рядку «Здивуванням засвітились очі у туриста» (П.Глазовий «Заморські гості»):

А) метафора;

Б) епітет;

В) порівняння.

12. Чим були збентежені канадці, які приїхали до Вкраїни (П.Глазовий «Заморські гості»)?

А) їх бентежить поведінка української шпани;

Б) не зустріли жодного представника міської влади;

В) на думку народу Канади, українці забули свою рідну мову.

28.05. Урок літератури рідного краю №4. Володимир Винниченко. «Бабусин подарунок». Завдання. Прочитати оповідання В.Винниченка «Бабусин подарунок» за посиланням: wym-1590240539109

29.05. Підсумковий урок. Завдання. Дати відповіді на запитання літературного диктанту

Літературний диктант

1. У яких піснях зимового календарного циклу згадується ластівка?

2. Як називають урочистий музичний твір, який прославляє кого–небудь або що–небудь?

3. Чий портрет намалював К. Брюллов, щоб викупити Т. Шевченка з кріпацтва?

4. Хто є мамою Лесі Українки?

5. Що означає слово «халамидник»?

6. Персонажами творів якого автора є Дід Мороз, Жар–Птиця, гном?

7. Як називають людей, що думають лише про себе?

8. У якому творі розповідається про пригоди Яви та Павлуші?

9. Письменник, син письменника.

10. Головна думка байки «Муха і Бджола» Л.Глібова - …

11. Як С.Руданський називає свої віршовані твори?

12. Що таке байка?

Список рекомендованої літератури для читання влітку за курсом «Українська література» для 7-го класу

1. Іван Франко. «Захар Беркут».

2. Тарас Шевченко. «Тополя».

3. Андрій Чайковський. «За сестрою».

4. Адріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом».

5. Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять».

6. Григір Тютюнник. «Климко», «Вогник далеко в степу».

7. Олекса Стороженко. «Скарб».

8. Богдан Лепкий. «Мишка».

9. Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».

10. Степан Васильченко. «Приблуда».

11. Любов Пономаренко. «Гер переможений».

12. Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили».

Кiлькiсть переглядiв: 1042

Коментарi