13.03. Урок виразного читання №2. Конкурс на найкращого читця поезій В.Симоненка. Завдання. Опрацювати біографію М.Павленко (с.186-187)

18.03. Марина Павленко. Основні відомості про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий в ній. Завдання. Прочитати повість-казку (с.188-198)

20.03. Роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного. Завдання. Дочитати повість-казку М.Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» (с.199-214)

01.04. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків. Завдання. Охарактеризувати образи Софійки, Вадима, Гордія Кулаківського, Данила Міщенка (письмово у робочому зошиті)

03.04. Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів. Завдання. Записати у робочі зошити, які чарівні властивості мають образи шафи та коралі

08.04. Урок позакласного читання №4. Степан Васильченко. «Приблуда». Завдання. Прочитати твір С.Васильченка «Приблуда», опрацювати аналіз твору за посиланням: wym-1586330832538

10.04. Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Завдання. 1.Ознайомитися із біографією Л.Пономаренко (с.215-216). 2.Опрацювати рубрику «Новела» (с.217), визначення «новела» виписати у робочі зошити. 3. Прочитати новелу «Гер переможений» (с.217-218)

15.04. Особливості художніх засобів новели. Завдання. Письмово виконати 1, 6, 9, 11, 12, 15 завдання (с.219)

17.04. Контрольна робота №5. В.Симоненко, М.Павленко, Л.Пономаренко (тестування)

Контрольну роботу виконуємо на окремому аркуші. Записуємо назву роботи, номер завдання, варіант відповіді та відповідь

1. В. Симоненко, звертаючись до читача в поезії "Ти знаєш, що ти - людина?", в кожній людині вбачає:

А) Неповторну особистість

Б) Вміння коритися природі

В) Творчу особистість

2. У вірші В.Симоненка «Лебеді материнства» лебеді символізують:

А) гордість, гідність

Б) красу, недоторканність

В) вірність, любов

3. Заклик відкривати «духовні острови» звучить у вірші В.Симоненка:

А) «Лебеді материнства»

Б) «Гей, нові Колумби й Магеллани»

В) «Ти знаєш, що ти – людина?»

4. У вірші В.Симоненка «Лебеді материнства» якими очима заглядає в шибку казка?

А) сивими

Б) синіми

В) сірими

5. Про полоненого німця розповідається у творі:

А) «Гей, нові Колумби й Магеллани» В. Симоненка

Б) «Русалонька із 7-В…» М.Павленко

В) «Гер переможений» Л.Пономаренко

6. Визначити правильне твердження за новелою «Гер переможений» Л.Пономаренко:

А) Фрідріх робив прикраси з шматочків цегли

Б) Люди міста ненавиділи полонених німців

В) Фотокартку двох дівчаток знайшли у скрині

7. Про що, здавалося, хотіли спитати дівчатка, які були зображені на фотокартці Фрідріха?

А) «Ви не знаєте, де наш тато?»

Б) «Як же нам знайти любого тата?»

В) «Для чого нас замуровано у стіну нового будинку?»

8.Що стало символом пам’яті про полоненого німця після його смерті ("Гер переможений")?

А) виноград

Б) нагідки

В) бузок

9. Який гріх став поштовхом для сімейного прокляття Кулаківських («Русалонька із 7-В…» М.Павленко)?

А) причарування коханого

Б) використання чужих речей

В) обман, зрада

10.Яку чарівну здатність мали коралі?

А) переміщати у часі

Б) робити невидимим у минулому

В) вказувати на злодія

11.Чим закінчилася повість «Русалонька із 7-В…» М.Павленко?

А) шафа показала Софійці майбутнє

Б) Вадим украв коралі

В) Катерина та її чоловік загинули від пожежі

12.Новела – це:

А) невеликий за обсягом прозовий твір про незвичайну подію з несподіваним фіналом

Б) великий за обсягом і складний за будовою епічний твір, у якому широко охоплені важливі й складні суспільні проблеми

В) епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом

22.04. Олег Ольжич – поет національного героїзму. Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас благословив». Завдання. 1.Опрацювати біографію О.Ольжича (с.224-225). 2.Прочитати вірш «Господь багатий нас благословив» (с.226). 3.Визначити тему та ідею вірша (письмово)

24.04. Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам. Завдання. 1.Опрацювати біографію О.Теліги (с.229-230). 2.Прочитати вірш «Сучасникам» (с.232-233). 3.Визначити тему та ідею вірша (письмово)

29.04. О.Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об´їздив пів світу, здобувши безліч перемог. Завдання. 1.Ознайомитися із біографією та фрагментами інтерв´ю О.Гавроша (с.236-237). 2. Прочитати повість «Неймовірні пригоди Івана Сили» (частина перша, с.238-249)

06.05. Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. Завдання. Прочитати повість «Неймовірні пригоди Івана Сили» (частина друга, післямова, с.249-259)

08.05. Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Завдання. 1. Переглянути фільм "Іван Сила" (2013 р., режисер Віктор Андрієнко) на YouTube за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=zQIAnUMZ4HU 2. Дати відповіді на запитання літературного диктанту «Так» чи «Ні» (записати у зошити питання та відповідь):

1. ІВАН БУВ УПЕРТИЙ ВІД НАРОДЖЕННЯ.

2. ІВАН З ДИТИНСТВА ЗАЙМАВСЯ СПОРТОМ.

3. ДОКТОР БРЯКУС НАМАГАВСЯ РОЗВИВАТИ У ХЛОПЦЯ ТІЛЬКИ М’ЯЗИ.

4. ІВАНА ЗА СИЛУ НАЗИВАЛИ ВЕДМЕДЕМ.

5. ІВАН СИЛА ПЕРЕМІГ МАГДЕБУРУ І СТАВ ЧЕМПІОНОМ РЕСПУБЛІКИ.

6. ПІСЛЯ ПЕРЕМОГИ ІВАН БІЛЬШЕ НЕ ПРАЦЮВАВ ВАНТАЖНИКОМ.

7. АВТОМОБІЛЬНА АВАРІЯ, В ЯКІЙ ЗАГИНУВ ДОКТОР БРЯКУС, СТАЛАСЯ З ВИНИ ІВАНА.

8. ДОКТОР БРЯКУС ВВАЖАВ, ЩО ІВАН СИЛА - ЦЕ ЙОГО ГОЛОВНИЙ ШАНС У ЖИТТІ.

9. ЦВЯХИ В ДОШКУ ІВАН ЗАБИВАВ ДОЛОНЕЮ.

10. МАДАМ БУХЕНБАХ ЗАПРОПОНУВАЛА ІВАНОВІ СИЛІ ВИГІДНИЙ КОНТРАКТ: ВІН ПРАЦЮЄТЕ У НЕЇ РІК, ЗА ЩО ОТРИМАЄ 50 ТИСЯЧ.

11. МОРЕ ІВАНУ НАГАДУВАЛО РІДНІ ГОРИ.

12. ІВАН НАЙБІЛЬШЕ ПОЛЮБЛЯВ ГАЛУШКИ.

13.05. УМР №4. Створення власної історії з головним героєм Іваном Силою (письмово). Завдання. Створити власну історію з головним героєм Іваном Силою, записати у робочі зошити.

Зразок історії з головним героєм повісті Іваном Силою

А ось ця історія сталася з ним у Відні. Їхав він своєю машиною, але правил не звик дотримуватися. Нерідко жартував, мовляв, в Англії вони одні, у Америці зовсім інші, і в Австрії, мабуть, теж місцеві нюанси мають. Отож, порушення помітили поліцейські, які, зупинивши машину, стали вимагати, аби Кротон сплатив штраф. Грошей він заробити ще не встиг, тож пожартував, мовляв, завтра виступатиме на сцені, а післязавтра розрахується. Але стражі порядку були невблаганними та принциповими. Не церемонячись, пов'язали Фірцака та й повезли у в'язницю. І хоча гість-закарпатець переконував, що він – артист, що він – Кротон, але такі аргументи на «тамтешніх» поліцейських не вплинули – Івана Силу таки «заперли...»

Коли зостався сам у чотирьох стінах, за відсутності наглядача виламав грати. Та ще й покрутив їх у баранячий ріг. Пройшовся гордовито коридором, з'явившись, урешті, в кімнаті чергового по в'язниці. Той із подиву ледь зі стільця не впав. Вичитавши підлеглого за ненадійно зачинені дверні засуви, відвів затриманого до начальника поліції. І тільки тоді, за допомогою перекладача, з'ясувалося, хто такий цей клопітний і ядерний чолов'яга.

Кротона одразу ж випустили, вибачилися за непорозуміння. А наступного дня сам начальник поліції з дружиною прийшов на виступи Фірцака, і так щиросердно, як той, ніхто йому не аплодував. Навіть букет красивих квітів подарував учорашньому своєму «підопічному».

15.05. А.Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини у поезії «Пісня про рушник». Завдання. Прочитати поезію "Пісня про рушник" (с.263-264). Вивчити напам´ять поезію «Пісня про рушник» АБО «Чому, сказати, й сам не знаю…» (на вибір)

Підсумкову контрольну роботу за ІІ семестр виконуємо на окремому аркуші. Дату не пишемо. Записуємо назву роботи, номер завдання, варіант відповіді та відповідь. Завдання необхідно виконати до 20 травня

Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр

з української літератури

учня/учениці 7 класу

Іванівської ЗШ І-ІІ ступенів КЗ «Глинське НВО»

Прізвище та ім’я

1. У які часи відбуваються події повісті «Климко» Г.Тютюнника?

А) Першої світової війни;

Б) Другої світової війни;

В) за часів кріпаччини.

2. У якому творі автор використовує гумор для характеристики свого героя:

А) Павлуся (О.Стороженко «Скарб»);

Б) Фрідріха (Л.Пономаренко «Гер переможений»);

В) Вадим (М.Павленко «Русалонька із 7-В…»).

3. Що просила жінка з міста у господині мишки (Б.Лепкий «Мишка»):

А) хліба;

Б) грошей;

В) молока.

4. Чайка дивувалася із застереження бути обережною на крижині, бо (Ліна Костенко «Чайка на крижині»):

А) не розуміла людської мови

Б) їй не страшна повінь – у неї є крила

В) була занадто гордою

5. Кольорові миші – це символ… (Ліна Костенко «Кольорові миші»):

А) краси, вміння бачити незвичайне в буденному

Б) буденності, тривоги

В) вміння відьмувати, чаклувати

6. З´ясуйте автора та назву твору поетичних рядків:

Стануть над тобою, листям затріпочуть,

Тугою прощання душу залоскочуть:

А) А.Малишко «Пісня про рушник»;

Б) Л.Костенко «Дощ»;

В) В.Симоненко «Лебеді материнства».

7. Який гріх став поштовхом для сімейного прокляття Кулаківських («Русалонька із 7-В…» М.Павленко)?

А) причарування коханого

Б) використання чужих речей

В) обман, зрада

8. Яку чарівну здатність мали коралі?

А) переміщати у часі

Б) робити невидимим у минулому

В) вказувати на злодія

9. Що нагадало жінці про Фрідріха з того часу, коли минуло півстоліття (Л.Пономаренко «Гер переможений»):

А) квітка біля вікна;

Б) його вироби з цегли;

В) пом´ята фотокартка.

10. Що мимоволі розрекламував Іван Сила в Америці (О.Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили»)?

А) автомобіль;

Б) літак;

В) пароплав.

11. Перший трюк, який виконав Іван Сила:

А) зігнув з металевого прута серце;

Б) забив долонею цвяха;

В) виніс усіх артистів на сцену.

12. Про який народний обряд говориться у творі А.Малишка «Пісня про рушник»?

А) сватання;

Б) проводи у дорогу;

В) святкування приходу весни.

20.05. Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю…». Ліризм поезій А.Малишка. Завдання. Прочитати поезію «Чому, сказати, й сам не знаю…» (с.264-265). Виконати тестові завдання:

1. Свою матір у пісні А.Малишко називає: а) любою; б) щирою; в) рідною.

2. Мати сина у далеку дорогу проводжала: а) коли він був повнолітнім; б) на зорі; в) під час жнив.

3. Куди водила мати свою дитину ? а) У поля край села; б) до школи; в) на зелені луги.

4. Яким був материнський рушник? а) тканим; б) пофарбованим; в) вишитим.

5. Які гаї хоче бачити герой пісні на рушнику матері? а) зелені; б) солов'їні; в) квітучі.

6. Що в уяві героя оживає на материнському рушникові? а) Дитинство і розлука; б) поля край села; в) шовковисті і густі діброви.

7. Стежина А. Малишка до рідної домівки живе в його: а) серці; б) душі; в) думках.

8. Чим «мита-перемита» стежина? А) дощами; Б) добрими справами; В) рідною водою.

9. Як висловлюється А. Малишко у творі з приводу того, через що він згадує стежину? Бо він: а) хоче побачити її «…в темнім лузі…»; б) сам не знає; в) має велике бажання знову пройтися нею.

10. Пісня А. Малишка «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю»), як і багато інших, стала: а) вразливою; б) ліричною; в) народною.

11. Яку сільськогосподарську культуру згадано в пісні? а) ячмінь; б) соняшник; в) кукурудзу.

12. Рідною стежиною поет уважає ту: а) що біля воріт батьківської хати; б) яка пролягла вздовж широких ланів; в) якою він ходив до школи.

22.05. Контрольна робота №6. Письмовий твір за творами О.Ольжича, О.Теліги, О.Гавроша, А.Малишка. Завдання. Написати твір за творами О.Ольжича, О.Теліги, О.Гавроша, А.Малишка на одну із тем:

1. Ідея патріотичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича й Олени Теліги.

2. Богатир Карпат Іван Сила (за твором О.Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»).

3. Пісенно-поетична творчість Андрія Малишка.

Контрольний твір пишемо на окремому аркуші. Обсяг твору – 1,5-2 сторінки.

27.05. Урок літератури рідного краю №4. Володимир Винниченко. «Бабусин подарунок». Завдання. Прочитати оповідання В.Винниченка «Бабусин подарунок» за посиланням: wym-1590240819478

29.05. Підсумковий урок. Завдання. Дати відповіді на запитання літературного диктанту

Літературний диктант

1. Автор твору «За сестрою»...

2. Назва села, де жила родина Судаків.

3. Квіти, які посадив Фрідріх, герой твору Л. Пономаренко «Гер переможений», скопавши маленьку грядочку?

4. Головного героя оповідання «Скарб» О. Стороженка звали...

5. З яким проханням звернулася жінка з міста до господаря (Б.Лепкий «Мишка»)?

6. З чого зроблені крила людські? (За поезіями Ліни Костенко)

7. Хто є автором твору «Лебеді материнства»?

8. Мирослава вважала себе сиротою через те, що Тугар Вовк (І.Франко «Захар Беркут»)...

9. Для чого мати сину дає рушник? («Пісня про рушник» А.Малишка)

10. До якого виду пісень належить «Ой на горі та женці жнуть»?

11. Невеликий за розміром ліро-епічний твір фольклорного походження на легендарну чи історичну тему...

12. Твір якого письменника єднає минуле, теперішнє і майбутнє?

Список рекомендованої літератури для читання влітку за курсом «Українська література» для 8-го класу

1. Леся Українка. «Давня казка».

2. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч».

3. Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною».

4. Олександр Довженко. «Ніч перед боєм».

5. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».

6. Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало».

7. Юрій Винничук. «Місце для дракона».

8. Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

9. Марина і Сергій Дяченки. «Ритуал».

Кiлькiсть переглядiв: 390

Коментарi