12.04. Контрольна робота №4. Т.Шевченко, П.Тичина, Є.Гуцало (тестування)
Контрольну роботу виконуємо на окремому аркуші. Записуємо назву роботи, номер завдання, варіант відповіді та відповідь
1. Ліричним є твір:
А) «В бур’янах» (С.Васильченко)
Б) «За сонцем хмаронька пливе…» (Т.Шевченко)
В) «Лось» (Є.Гуцало)
2. Т.Г.Шевченко народився в сім´ї:
А) кріпаків
Б) козаків
В) збіднілих дворян
3. Селянську родину Т.Шевченко описує у вірші:
А) «За сонцем хмаронька пливе…»
Б) «Тече вода з-під явора…»
В) «Садок вишневий коло хати…»
4. Поетичні рядки «Затихло все, тільки дівчата / Та соловейко не затих» узяті з вірша Т.Шевченка:
А) «За сонцем хмаронька пливе…»
Б) «Тече вода з-під явора…»
В) «Садок вишневий коло хати…»
5. Без чого не можуть люди «і нивки зорати»? (Вірш «Не бував ти у наших краях!»)
А) їжі
Б) пісні
В) сліз
6. Поетичні рядки «Мов золото – поколото, / Горить-тремтить ріка, / як музика» узяті з вірша:
А) П.Тичини «Гаї шумлять»
Б) П.Тичини «Блакить мою душу обвіяла»
В) Т.Шевченка «За сонцем хмаронька пливе»
7. Укажіть, як впливає на ліричного героя звук дзвонів у поезії П.Тичини «Гаї шумлять»:
А) квітують, маюють поля
Б) вони веселять, як на свято
В) вони купають, мов ластівку
8. Укажіть, звідки потрапив лось до заповідника (за оповіданням Є.Гуцала «Лось»):
А) із Канади
Б) із тайги
В) із зоопарку
9. Уособленням добра в оповіданні Є.Гуцала «Лось» є образ:
А) дітей
Б) річки
В) дядька Шпичака
10. Лось із однойменного оповідання Є.Гуцала вже потрапляв у смертельну небезпеку, коли:
А) провалився в болото
Б) за ним у тайзі гналися вовки
В) потрапив у мисливську пастку
11. Укажіть, як діти врятували лося із ополонки в кризі:
А) прив´язавши за роги до своєї конячини
Б) підклавши йому під черево товсті палиці
В) прорубавши від берега до ополонки доріжку
12. Продовжте речення. Оповідання – це:
А) невеликий прозовий твір про якусь подію з життя одного чи кількох героїв протягом короткого проміжку часу
Б) віршований твір, у якому передаються почуття людини
В) образний вислів, у якому ознаки людини переносяться на неживий предмет чи явище
14.04. Максим Рильський. Краса рідної природи й відтворення її засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»). Завдання. 1. Ознайомитися із основними відомостями про поета (с.212). 2. Прочитати поезію «Дощ» (с.213). 3. Опрацювати презентацію "Максим Рильський. "Дощ...": https://drive.google.com/file/d/1Qu9jY-2GJmoJMAa-Q9vK7ZhY4NKpPY8M/view?usp=sharing
26.04. Григір Тютюнник. "Дивак". Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів - природи і людини. Завдання. Опрацювати біографію Г.Тютюнника (с.215). Прочитати оповідання "Дивак" (с.215-221).
28.04. Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. Завдання. 1. Опрацювати презентацію: https://drive.google.com/file/d/1Dgas-L2IA5G7MjTf5bOi9AtPGFrQG5GF/view?usp=sharing
2. Виписати у робочі зошити тему, ідею твору та характеристику Олеся (2 та 6 слайди презентації). 3. Виконати 1-3 завдання (підручник, с.221-222)
05.05. М.Вінграновський. «Сіроманець». Захоплива і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті. Завдання. 1. Переглянути відео: https://www.youtube.com/watch?v=T1AaOpLU50A.
2. Опрацювати основні відомості про М.Вінграновського у підручнику (с.223). 3. Прочитати повість «Сіроманець» (с.223-231)