14.04. Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку №9» - фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. Завдання. 1. Переглянути презентацію: https://drive.google.com/file/d/1g1TZEcwVtZvN513Oc1caZIoVkwAkUREN/view?usp=sharing

2. Ознайомитися із біографією Лесі Ворониної (с.194-195). 3. Опрацювати рубрику «Сюжет» (с.195-196), визначення «сюжет» виписати у робочі зошити. 4. Прочитати І-ІІ розділи повісті (с.196-198)

15.04. Проблеми сміливості й боягузтва в повісті. Роль сім'ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. Завдання. Прочитати Х-ХХІV розділи повісті Лесі Ворониної «Таємне товариство боягузів…» (с.198-208). Подумати, у яких епізодах авторка порушує проблеми сміливості й боягузтва. Дати відповідь на запитання: «Які стосунки були між членами родини Клима Джури?»

28.04. Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Л.Глібов. Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці «Щука». Завдання. 1.Ознайомитися із біографією Л.Глібова (с.216-217). 2. Визначення з теорії літератури виписати у робочі зошити (гумор, сатира, байка, алегорія, мораль, с.217-218). 3.Прочитати байку «Щука» (с.218-219). 4.Записати у робочі зошити тему, ідею та основну думку байки "Щука".

Тема: зображення суду над Щукою, яка здійснювала різноманітну шкоду в ставку його жителям і отримала вирок повернутися знову в річку.

Ідея: засудження дій судочинства, їхня легковажність, безглуздість, а через образ Лисиці – підступності, хитрості, хабарництва.

Основна думка: «Як не мудруй, а правди ніде діти. Кінців не можна поховать …».

29.04. «Муха і Бджола». Зневага до надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці «Жаба і Віл». Завдання. 1.Прочитати байки «Муха і Бджола», «Жаба і Віл» (с.220-222). 2.Опрацювати презентацію: https://drive.google.com/file/d/16Ov_QeRLFte9Hfo6nS53xq1dqDnmBwYb/view?usp=sharing

3.Виписати у робочі зошити тему, ідею, мораль байок (5 та 9 слайди презентації). 4. Виконати тестові завдання (письмово у робочих зошитах):

Тестова перевірка знань за байками Л. Глібова «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»

1. Л. Глібову належить псевдонім:

а) Марко Вовчок;

б) Дідусь Кенир;

в) Панас Мирний.

2. За які провини Щуку було притягнено до суду:

а) за лицемірство;

б) за образу суддів;

в) за те, що у ставу ніхто життя не мав.

3. Скільки суддів розглядало справу Щуки:

а) семеро;

б) п’ятеро;

в) троє.

4. Яка думка про правду висловлюється у творі:

а) «Правда і у вогні не горить, і у воді не тоне»;

б) «Як не мудруй, а правди ніде діти»;

в) «Добрі вісті не лежать на місці».

5. Для чого Муха «майнула у садок»? Щоб:

а) сховатися від пекучого сонця та перепочити в холодочку;

б) зібрати мед з духмяних квітів;

в) подивитися на квіти та почути голосок зозулі.

6. В яких заходах Муха «не брала участі»:

а) у хрестинах;

б) у весіллі;

в) у бенкеті.

7. Як Л. Глібов називає Муху:

а) дармоїдкою;

б) ледащицею;

в) легковажною.

8. Бджола образила Муху, сказавши їй, що вона:

а) лазить у квартирку або іншу дірку;

б) сідає на страви, через що її ганяють;

в) не має привабливого вигляду.

9. Чим була здивована Жаба, побачивши Вола:

а) страшними міцними рогами;

б) кольором шкіри;

в) великим розміром тіла.

10. Для чого Жаба вилізла на берег:

а) щоб погрітися на сонечку;

б) хотіла зустрітися з подругами;

в) виявила бажання поїсти комах, бо зголодніла.

11. Скільки разів зверталася Жаба до своїх подруг-сестер під час змагань з Волом:

а) двічі;

б) тричі;

в) один раз.

12. Художній прийом зображення людських рис і характерів за допомогою образів тварин, явищ, предметів називається:

а) уособленням;

б) персоніфікацією;

в) алегорією.

05.05. С.Руданський. Співомовки – унікальне явище у світовому письменстві. Показ кмітливості народу у співомовці «Добре торгувалось». Завдання. 1. Переглянути відео "Життя та творчість С.Руданського": https://www.youtube.com/watch?v=nY-3h5ZSloI

2. Ознайомитися із біографією С.Руданського у підручнику (с.223-224). 3. Визначення з теорії літератури виписати у робочі зошити (гумореска, співомовка, с.224). 4. Прочитати співомовку «Добре торгувалось» (с.225). 5. Записати у робочі зошити тему, ідею та основну думку співомовки "Добре торгувалось".

Тема: розповідь про чумака, який шукав дьоготь у багатих крамницях і пошив у дурні двох купців.

Ідея: уславлення мудрості, кмітливості чумака, вміння відстоювати свою власну гідність.

Основна думка: автор закликає не насміхатися з інших, бути приязним та привітним.

06.05. «Запорожці у короля». Висміювання негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору. Завдання.1. Прочитати співомовку «Запорожці у короля» (с.227). 2. Записати у робочі зошити тему та ідею співомовки "Запорожці у короля".

Тема: зображення приїзду запорожців до польського короля, їх зустріч.

Ідея: возвеличення мужності, кмітливості козаків.

3. Дати відповіді на запитання літературного диктанту «Так» чи «Ні» (записати у зошити питання та відповідь):

1. С.Руданський хворів на сухоти.

2. С.Руданський називав усі свої твори співомовками.

3. Гумореска – це невеликий віршований або прозовий твір з комічним сюжетом.

4. Чумак ходив по крамницях у співомовці "Добре торгувалось" у місті Ужгород.

5. Чумак шукав у крамницях срібло-злото.

6. Зайшовши до найбагатшої крамниці, у руках чумак тримав мазницю.

7. У співомовці «Добре торгувалось» автор засуджує сміх над іншими.

8. Описуючи зовнішність козаків у співомовці «Запорожці у короля», С.Руданський не зазначив про зброю.

9. Запорожцям, які приїхали до короля, було запропоновано зняти верхній одяг.

10. Господарі вирішили нагодувати козаків сметаною.

11. Козаки на перше запрошення ляхів до столу зреагували схвально.

12. Автор захоплюється запорожцями.

Кiлькiсть переглядiв: 211

Коментарi